Fang din læser og spar tid med disse 27 copywriting-formularer

Manner!

27 copywriting-formularer samlet i ét blogindlæg. På Buffers hjemmeside. Det skal altså lige deles her.

For hvor er det skønt. De mange skriveråd samlet på ét sted giver nemlig et rigtig godt overblik. Og det er en nem måde at få læst op på de mange års erfaring og viden, der er sammenkogt og krystalliseret i dem.

Og så er der eksempler med til hvert af huskerådene. Korte vel at mærke. Og det gælder faktisk for hele listen. Den er nemlig nem at gå til, fordi den giver en kort introduktion til hver af formularerne. Det er en af dens kvaliteter. Og så kan man jo altid gå videre på egen hånd og fordybe sig.

På den måde er listen en gave til alle os tekstforfattere, kommunikatører, journalister mv. (alle kan bruge mindst en håndfuld af modellerne – fx også dig, der går i gymnasiet. Det er guf til dine skriftlige opgaver). Og den er altså godt skrevet af Kevan Lee, der er Content crafter hos delingstjenesten Buffer.

27 copywriting-formularer

Her et udpluk af de skrive-modeller, blogindlægget skitserer.

Derfor er copywriting-formularerne vigtige

Som skribenten Kevan selv siger i indlægget med de mange skriveværktøjer:

“[…] one of my favorite perspectives on it, from someone who knows copywriting better than anyone, comes from Copyblogger’s Demian Farnworth. His take: Copywriting is the most productive way to get your writing done.”

Og så citerer han Demian (fra et af Demians indlæg, hvor han nørder igennem om FAB-modellen, som du også får en introduktion til i Buffer-listen):

“This is what it means to be an efficient writer: keeping your tools handy. You don’t have to recreate the wheel every time.”

Og Kevan Lee runder af:

“Finding a great formula that works for you – whether it’s a storytelling formula, a headline formula, or any other – can be a big-time productivity boost.”

Så de mange formularer sparer dig tid. Og så skal vi ikke glemme, at alle skrivemodellerne har stået tidens tand, fordi de igen og igen har bevist, at de formår at fange læseren ved at have et stædigt fokus på bl.a. relevans.

Her er de 27 skrivemodeller, du kan bruge til at fange din læser og spare tid i din skriveproces.

Rigtig god læselyst!:-)

PS:

Confession… Jeg har printet artiklen (jeg læser bedst, når jeg kan strege og skrive noter) og overvejer at klippe skrivemodellerne ud og hænge dem op på en væg for bedre at kunne repetere, repetere og repetere…

Skal/skal ikke gøre det?;-)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>