EFU-modellen forklaret i vildt go’ podcast om copywriting

Hvad skal du lægge vægt på, når du skriver en produkttekst? Det giver den gode EFU-model dig svaret på. Den hjælper dig nemlig med at få styr på, hvilke aspekter ved produktet, du skal fremhæve for at gøre det interessant og vedkommende.

Hvad står EFU for?

EFU står for egenskaber, fordele og udbytte. Og det er som bekendt især fordele og udbytte, du skal skrue op for i dine tekster. Det er nemlig dem, der i langt de fleste tilfælde sælger varen for dig.

Podcast-episode med masser af eksempler på EFU-modellen i brug

FAB-modellen forklaret - med eksemplerI den 11. episode fra den inspirerende podcast Hot Copy får du modellen uddybet på kompetent vis på kun 21 minutter. Og de to kvindelige tekstforfattere og værter kommer med rigtig mange gode eksempler på, hvordan du kan bruge modellen, så du kan gøre dine tekster endnu bedre. Og de gør det på en hyggelig og det sjov måde – glæd dig blandt andet til at høre eksemplet med den selvkørende støvsuger, som den enes 6-årige søn får solgt til sin mor ved hjælp af EFU-magien.

Og nåe ja – du får også forklaret, hvordan du faktisk kan skabe troværdighed og gøre dine tekster endnu stærkere ved at fremhæve ulemper ved dit produkt. Det er altså virkelig et spændende afsnit.

På engelsk bliver EFU-modellen i øvrigt til FAB-modellen, hvor FAB står for features, advantages og benefits.

Go’ lytning!:

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>