Få mere synlighed på Facebook med denne type overskrift

Hvad er en god overskrift til et opslag på Facebook? Altså ifølge Facebook selv?

Det fortalte Adam Mosseri, der er VP of Product for News Feed hos Facebook, lidt om på den nyligt afholdte Facebook-konference F8, og det er selvfølgelig værd at hæfte sig ved.

Og det er vigtigt, fordi vi jo alle gerne vil have, at vores opslag på det sociale medie bliver vist for vores venner, fans og kunder. Og det gør de altså bl.a. ved, at vi skriver gode overskrifter, som SocialMediaToday her refererer i deres rigtig fine opsamling af Mosseris pointer:

Sådan får du mere synlighed på Facebook med gode overskrifter

Gode overskrifter giver mere synlighed på Facebook.

Og det konkrete råd, Mosseri havde med? Det får du her:
Sådan definerer Facebook en fængende overskrift

Facebooks definition på en god overskrift, der vil give dig mere synlighed i dine venners og fans’ newsfeeds.

Jep, det er et meget overordnet udsagn. Og hvordan kan vi så konkret bruge det i vores tekster på Facebook?

En vigtig learning er i hvert fald denne:

Pas på med at at begrave essensen af dit opslag i den del af teksten, man alligevel ikke kan se. I alt for mange posts er det vigtigste begravet “under folden”.

Så prøv at få en bid af det vigtigste op i de synlige linjer af opslaget, så man får en idé om, hvad man som læser bruger sin tid på, hvis man engagerer sig i opslaget.

Og ja, det er helt almindeligt og velkendt skrivetip: Kom til sagen (som du f.eks. kan læse om her – se tip 7). Men for mange glemmer det. Og det gode er, at det jo er en meget enkel måde at optimere sine posts på – i overensstemmelse med, hvad Facebook peger på som en vigtig faktor i kampen for at blive set. Så hvorfor ikke bruge det?

Hvordan læser du udmeldingen fra Facebook? Lad mig høre dine overvejelser lige her i komentarfeltet:-)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>