Ny bibel om tekster til content marketing: “Everybody Writes”

Tør jeg?

Vel gør jeg så:

Jeg tør godt love, at du roligt kan glæde dig til at læse Everybody Writes – Your Go To Guide to Creating Ridiculously Good Content af selveste Ann Handley.

Altså, den er ikke udkommet endnu. Men den er vigtig for alle, der arbejder med marketing, og her forklarer jeg hvorfor.

Everybody Writes af Ann Handley

Her er bogen, du godt kan glæde dig til: “Everybody Writes” af Ann Handley

Derfor er “Everybody Writes” så pokkers vigtig

Så hvorfor er den kommende bog om tekstforfatning så vigtig?

Jo, det er den først og fremmest, fordi der med internettet og content marketing er der opstået et behov for at mestre en række nye kompetencer inden for marketing – og én af dem er tekstforfatning.

Som Ann Handley siger:

“If you have a website, you are a publisher. If you are on social media, you are in marketing. And that means we are all relying on our words to carry our marketing messages. We are all writers.”

I dag er vi altså alle skribenter (tyg lige på den!). Derfor er der ikke rigtig nogen, der længere kan ignorere, hvor vigtigt det er at kende lidt til håndværket – og dét sætter bogen et tiltrængt fokus på.

Som Handley også siger:

“Being able to communicate well in writing isn’t just nice; it’s a necessity. And it’s also the oft-overlooked cornerstone of nearly all our content marketing.” (…) “Our online words are our currency; they tell our customers who we are.”

Så her er en bog, der kaster spotlyset hen på en overset disciplin inden for content marketing (og al anden marketing). En disciplin som alle beskæftiger sig med.

Og Handley har ret: Vi skriver jo alle. Altså, vi kan alle stave og udtrykke os i sætninger og gør det som aldrig før. Men det er ikke længere nok kun at have den mest basale tekstkunnen på plads – og slet ikke i professionelle sammenhænge. Nej, det er tid til at bevæge sig op ad den sproglige behovspyramide.

Netop dét, kommer “Everybody Writes” til at hjælpe til med. Den er spækket med gode råd og konkrete tips til de teksttyper, som stort set alle marketingansatte sidder med til hverdag (se selv indholdsfortegnelsen om et øjeblik).

Den kan fungere som et “lille” opslagsværk, som man langt fra behøver at læse fra én ende til anden – og det er en kæmpe styrke. For det kommer nemlig til at gøre den tilgængelig for andre end os dedikerede tekstnørder – og dét er også en af grundene til, at bogen er vigtig:

“Everybody Writes” er en bog om copywriting, der IKKE KUN henvender henvender sig til nørder

Vi har jo nu engang ikke alle den samme brændende interesse for teksthåndværket. Den slags interesse, der driver en god del af os til at nørde igennem og fordybe os i copywriting-klassikere som ”Breakthrough Advertising” af Eugene M. Schwartz, ”Advertising Secrets of the Written Word” af Joe Sugarmann og nærlæsning af blogs som Copyblogger (tjek især Demian Farnworth ud! Han er deres Chief Copywriter.).

Så hvor går man hen, hvis man har brug for her-og-nu-råd til at løfte teksten i nyhedsbrevet, facebook-opdateringen, landingssiden og firmaprofilen til LinkedIn, så de rent faktisk får tag i de potentielle kunder og fastholder de gamle? Så de ikke bliver ignoreret eller går i glemmebogen med det samme?

Sådan en bog findes ikke, og derfor har Ann Handley nu stykket netop sådan en bog sammen (at den ikke fandtes var hendes motivation til at skrive den).

Så her er en bog, der falder på et tørt sted. Her er en bog om tekster, der nemlig ikke henvender sig snævert til professionelle tekstforfattere og skribenter. Nej, her er en bog, der henvender sig bredt til den moderne marketingprofessionelle, som ikke nødvendigvis ser sig selv som ordsmed. Og derfor er den så pokkers vigtig.

Her får du en lille forsmag på indholdet (klik på billedet og få det vist i læsestørrelse):

Everybody Writes af Ann Handley - indhold i bogen

Her kan du se, hvad bogen i grove træk indeholder (klik på billedet og få det vist i læsestørrelse)

Se hvor ambitiøs “Everybody Writes” er – se hele indholdsfortegnelsen her (scroll helt ned på siden – dér finder du “Table of Contents”).

Jeg gjorde det…

Så. Hermed gjort: Jeg lover, at du godt kan glæde dig til “Everybody Writes”. Den er afgjort (som minimum) et must-read for alle tekstforfattere, skribenter, journalister og kommunikatører, der arbejder med content marketing.

Det er godt nok spændende, om den får et brede tag – altså om det rent faktisk bliver en bog, der bliver læst og brugt af andre end os, der er selvskrevne til at guffe den i os.

Og om den bliver en ny bibel inden for marketing, må tiden selvfølgelig vise. Meeen, det tør jeg nu også godt spå, at den bliver. Ann Handley har jo allerede én content-klassiker på samvittigheden (se den korte bio med facts om Ann længere nede).

Mon du også glæder dig til “Everybody Writes”? Er det en vigtig udgivelse? Tror du den vil blive brugt af andre end os ordafhængige? Lad mig høre hvad du tænker om Ann Handleys nyeste bogprojekt!:-) 

 

Everybody Writes udkommer til oktober, og du kan forudbestille den på Amazon.

Citaterne i blogindlægget er hentet fra produktsiden på Amazon og fra Handleys eget blogindlæg “Introducing ‘Everybody Writes’ and a Free Gift for Anti-Mediocre Writers (This Means You)“.

 

Pssst! I tvivl om, hvem Ann Handley er? Så får du lige et par facts om forfatteren her:

– Ann Handley er verdens første Chief Content Officer (ret fornem titel inden for content marketing)

– Handley er en del af MarketingProfs, hvor hun konsulterer og uddanner professionelle marketingfolk.

– Handley er medforfatter til content marketing-klassikeren Content Rulesog blogger kyndingt om content på sin egen blog (bloggen kan varmt anbefales!).

– “Everybody Writes” er baseret på Handleys (næsten) 25 års erfaring med at skabe, redigere og udgive business content (not bad!;-).

For en fyldigere introduktion til Ann Handley: Kig forbi Copyblogger-artiklen Here’s How Ann Handley (the World’s First Chief Content Officer) Writes (virkelig fint portræt af hende).

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>